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Cómo aprovechar al máximo la pestaña Comunicaciones

Prueba estos consejos para buscar, enviar y programar mensajes de forma rápida y sencilla.
Por Airbnb el 5 de dic de 2025

La pestaña Comunicaciones son tus mensajes en Airbnb. Donde encontrarás todas tus conversaciones como anfitrión y como huésped, y también las que tengas con el servicio de asistencia. Las funciones de la pestaña Comunicaciones te permiten hacer lo siguiente:

  • Buscar y filtrar tus mensajes.
  • Enviar y programar mensajes, incluidas las plantillas predefinidas llamadas respuestas rápidas.
  • Comunicarte con todos los huéspedes de una reservación en una sola conversación.
  • Iniciar conversaciones en un mismo hilo para tenerlas bien organizadas.
  • Editar y anular mensajes enviados.
  • Usar las confirmaciones de lectura para saber cuándo leen tus mensajes los huéspedes.
  • Reacciona a los mensajes con emojis.

Filtering and searching messages

The Messages tab organizes messages into categories. The main categories are Homes, Experiences, Services, Traveling, Support, and Direct Messages

The default view, All, shows only the categories relevant to your Airbnb account. Select any category to filter messages by type. 

Within Homes, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Trip stage sorts messages by reservation requests, upcoming reservations, currently hosting, and past reservations.
  • Listings organizes messages by listing if you have more than one.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.

Within Experiences and Services, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.
  • Group messages sorts conversation threads with more than one booking guest by reservation.

If you have a co-host or are a Superhost Ambassador, you’ll find these filters in the Messages tab:

  • Co-host shows conversations between you and any co-hosts on a listing.
  • Superhost Ambassador displays messages between you and hosts you’ve matched with.

The Traveling filter shows messages you send and receive as a guest. The Support filter shows conversations with Airbnb Support.

Looking for a specific conversation? You can search messages by names, words, or phrases. The results take into account any filters you’ve applied, helping you find conversations faster.

Sending quick replies

A quick reply is a short, pre-written message that’s saved as a template in your messaging settings. 

Placeholders for details, like the guest’s first name, personalize each message by pulling information from your listing or the reservation.

Quick replies help you respond rapidly and save you time. Create your own quick replies or edit Airbnb’s templates to send right away or schedule for delivery later at key moments.

Learn more about quick replies for home, experience, or service hosts.

Respuestas rápidas sugeridas por la IA

Las respuestas rápidas son plantillas de mensajes que creas para responder preguntas rutinarias sobre el check-in y el check-out de los huéspedes, entre otras cosas. Debes configurar respuestas rápidas para usar la nueva función de respuestas rápidas sugeridas por la IA.

Esta función utiliza la IA para comprender la pregunta de un huésped y sugerir automáticamente una de tus respuestas rápidas como respuesta. La respuesta rápida sugerida aparece en la conversación grupal, donde solo tú puedes verla. Puedes revisarla y editarla antes de enviar el mensaje.

Using other messaging features

Other features in the Messages tab help hosts and co-hosts connect with guests before, during, and after booking, as well as with each other.

  • Threaded replies let you start a thread when replying to a message, which nests your response under the original message.
  • Editing tools enable you to edit a message within 15 minutes of sending it, and unsend a message within 24 hours.
  • Read receipts show whether guests or others have viewed your messages, unless they’ve turned off this feature in their account settings.
  • Recommendations make it easy to share your guidebook and suggest local experiences or services in just a few taps.
  • Photo and video sharing allows you to attach files to your messages to co-hosts and to guests after their booking is confirmed.

Preguntas y respuestas de la pestaña Comunicaciones

La información de este artículo puede haber cambiado desde su publicación.

Airbnb
5 de dic de 2025
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